Samtaini graudainais alumīnijs - izturīgāks kā jebkad



Inovatīva apstrādes tehnoloģija

Pēc padziļnātas izpētes vairaku gadu garumā vācu ražotājs FSB ar virsmas apstrādes inovāciju no jauna atdzīvinājis savu iemīļoto materiālu - alumīniju. Inovatīvā apstrādes tehnoloģija ļauj uzlabot gan materiāla estētiskās, gan tehniski funkcionālās īpašības. FSB dēvē jauno apstrādi par strūklotu, krāsaini anodētu alumīniju, ar to apzīmējot ilgstošas pētniecības un komplicētu rūpnīcas testu rezultātu attīstīto jauno produktu – anodētas krāsas, kuru pamatā ir ar smalku strūklu apstrādāta, pret fizisku iedarbību izturīgāka, samtaini matēta alumīnija virsma, kas piesaista ar īpašu, neatdarināmu spīdumu un iepriekš nepieredzētu haptisko kvalitāti.

Raugoties no tehniski funkcionālā skatpunkta, alumīnija virsma strūklošanas rezultātā kļūst  blīvāka, līdzīgi kā tas notiek kalšanas procesā. Salīdzinot ar tradicionāli apstrādātu un anodētu alumīniju, paaugstinās strūkloti apstrādātās virsmas izturība pret sitieniem un skrāpējumiem.


Dizaina tendences

FSB piedāvātās anodētās krāsas balstās uz klasiskajām metāliskajām krāsām, ar kurām durvju un logu furnitūras nozares ražotnes jau kopš 1950.-ajiem gadiem cenšas pielīdzināt alumīnija virsmas īstajiem, durvju un logu furnitūrai tipiskajiem metāliem. Ja agrākos laikos alumīnijs tika uztverts kā finansiāli pievilcīga alternatīva privātā sektora būvniecībā, kad pasūtītājs nevarēja vai negribēja atļauties masīva misiņa vai bronzas durvju aprīkojumu, šodien alumīnijs ir pierādījis savu lomu kā pastāvīga opcija arhitektūrā un izsmalcināta dizaina iekštelpu apdarē.

Aktuālās dizaina tendences, kas, piemēram, autoindustrijā jūtamas kā klasisko sudraba krāsas alumīnija toņu popularitātes zudums, kļūst arvien manāmākas arī durvju un logu sfērā. Apzināti tiek meklēta saite ar metālu un tā dabīgajiem krāsu toņiem – apzīmējums “krāsains” ar nozīmi “raibs” savu aktualitāti ir zaudējis. Furnitūras elementi tiek apzināti akcentēti metāliskajās krāsās/apdarēs vai arī gluži otrādi - ieņem otrā plāna lomu kā daļa no vienotas krāsu toņu koncepcijas – jo īpaši tas raksturīgs anodēto vai pulverkrāsoto logu un fasāžu profilu dizainos.
Arī šī stila objektiem FSB piedāvā atbilstošus akcentus: vienota krāsu toņa dizainu harmoniski papildina apzināti pielietots jaunās, strūkloti matētās virsmas gaismu atstarojošais efekts.
FSB turklāt orientējas ne tikai uz iepriekš pieminētajiem “īstajiem” metāliem, atainojot alumīnija virsmā to dažādās patinas pakāpes, bet neaizmirst arī ejošākās fasāžu profilu asptrādes –  C33 un C35 (EURAS). Jaunās alumīnija virsmas apstrādes katrā ziņā paver jaunas un vēl neredzētas dizaina izveides iespējas.

S4 BRONZAS TONIS S5 VIDĒJI TUMŠAS BRONZAS TONIS (C33) S7 TUMŠAS BRONZAS TONIS (C34) S8 MELNS (C35)

Strūklotā, krāsaini eloksētā (anodētā) virsma visos minētajos krāsu toņos pieejama visiem FSB alumīnija rokturu modeļiem.



Vēsture: alumīnijs + FSB

Jau no pašiem pirmsākumiem alumīnijs tika izmantots kā “hi-tech” materiāls it visur, kur bija nepieciešams nodrošināt vienlaicīgi gan materiāla vieglumu, gan izturību. Alumīnijs ir neaizvietojama izejviela gan kosmosa industrijā, gan lidaparātu un autobūvē, radot iespēju šajās nozarēs realizēt nozīmīgas un iespaidīgas inovācijas. Sākot ar 20. gs. otro pusi alumīnijs sāka savu uzvaras gājienu arī iekštelpu arhitektūrā un dizainā: tā tehnoloģiskā slava, kā arī patīkamās haptiskās īpašībās apvienojumā ar sudrabaini mirdzošo virsmu pavēra jaunu horizontu metālu pielietošanas iespējās, jo īpaši iekštelpu dizainā, un būtībā sagatavoja nerūsējošā  tērauda  straujo un panākumiem bagāto attīstību.
Taču tirgus arvien vairāk pieprasa dažādas dizaina alternatīvas, jo īpaši, ja mērķis ir apzināti dizaina akcenti vai arī ja pasūtītājam jau apnicis nerūsējošā tērauda nemainīgi perfektais vizuālais tēls.
Uz 1920.-os gados gūtajām zināšanām alumīnija apstrādes tehnoloģijās vēl šodien balstās vairākas FSB rokturu sērijas no šī brīnumainā materiāla. Gadu gaitā FSB speciālisti ir pilnveidojuši apstrādes tehnoloģijas ar komplicēti veidotas procesu organizācijas palīdzību, kas, optimāli kombinējot roku darbu un industriālo ražošanu, ļauj no alumīnija izveidot visdažādāko formu rokturus – neatkarīgi, vai tas ir ģeometriski stringrs “klasiķis” vai plaukstas formu atveidojošs Johanesa Potentes meistardarbs. Tādējādi katrs alumīnija rokturis ir oriģinālā (roku)darba – “(Hand-)made in Germany” – produkts un rūpīgi izveidots,  unikāls dizaina priekšmets.


Iepriekšējais Tālāk
Komentāri